Ριζικές αλλαγές στα Σούπερ-Μάρκετ: κυβερνητική παρέμβαση σε εκπτώσεις και προσφορές
Σειρά μέτρων προκειμένου να τηρηθεί η νομιμότητα και η διαφάνεια πρόκειται να επιβάλλει η κυβέρνηση στα σούπερ μάρκετ.
Ένα από τα μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση και είναι πολύ πιο πιθανό να εφαρμοστεί είναι αυτό που ισχύει για τις εκπτώσεις και στην υπόλοιπη αγορά. Δηλαδή, η προσφορά που θα κάνει το σούπερ μάρκετ στα προϊόντα θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τη χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών.
Σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους εξετάζετε να μπει πλαφόν στο ποσοστό της έκπτωσης, τουλάχιστον στο επίδομα 10-15% προκειμένου να μειωθεί η απόκλιση μεταξύ της πλασματικής με την πραγματική τιμή του προϊόντος. Στο επίκεντρο για την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου είναι τα είδη προσωπικής φροντίδας, τα αναψυκτικά, τα γάλατα και τα απορρυπαντικά.
Σε ότι αφορά τα προϊόντα 1+1, εκτιμάται πως θα υπάρξει μία διάταξη που θα ελέγχει ποια προϊόντα μπορούν να πωλούνται κάτω από αυτό το πλαίσιο προσφορών.
Εντωμεταξύ, την Δευτέρα 27 Νοεμβρίου ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας συναντήθηκε με εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος με τους οποίους συζήτησαν την 1. εφαρμογή του «Καλαθιού των Χριστουγέννων» ενόψει της εορταστικής περιόδου 2. την εξέλιξη της κυβερνητικής πρωτοβουλίας «Μόνιμη Μείωση Τιμής» και ο ενδεχόμενος εμπλουτισμός της με περισσότερα προϊόντα με την ένδειξη -5% και 3. Τον σχεδιασμό της μεταρρύθμισης του υπουργείου Ανάπτυξης για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας της αγοράς και την αποτροπή των μηχανισμών που αυξάνουν τις τιμές στο ράφι όπως και των πλασματικών προωθητικών ενεργειών.
Γιώργος Χονδρόπουλος